Bella Firenze

14.11.2015 20:39

Florencii jsem si zamilovala, jakmile jsem vykoukla z letadla. Jako v Miláně jsou okolo hory a kopce. Peretola neboli Amerigo Vespucci aeroporto je maličké letiště vzdálené jen 4 km od centra. Bus za 6 eur mě dovezl na hl.nádraží Santa Maria Novella a odtud jsem šla pěšky, abych nacítila město a viděla památky. 

Městečko je našlapané kostely, chrámy a galeriemi s uměním. Procházím okolo paláce Strozzi, kde zrovna vystavují originály Van Gogha a Moneta a dojdu k řece Arno na Ponte Vecchio, krásný starodávný most s jedním obchůdkem se šperky vedle druhého. Pak okolo galerie Uffizzi, kde jsou sbírky Da Vinciho, Michelangela a dalších slavných umělců. Na tu si udělám čas příště, protože na tato díla mistrů budu potřebovat minimálně celý den :) a program semináře je do večera. Mé smysly jsou ohromeny, když se přede mnou objeví masivní chrám Duomo, vystavený s různých druhů kamene, což vytváří skvělý efekt mozaiky a vypracovanosti.

Tento víkend jedu za studiem do Rahasya Iyengar yoga Firenze, které David Meloni otevřel teprve před pár týdny. Podlaha ještě voní novotou a místo dýchá klidem a čistotou. Je tu okolo 30 lidí z celé Itálie, a jeden člověk z Karibiku co je na cestě po Evropě. Zjišťuji, že už docela rozumím, ale nemluvím, takže maximálně kývu, a užívám si svoji tichost po celý seminář. To je i jeden z důvodů, proč ráda cestuji za jogou sama.  

První den věnujeme novým ásanám ze sylabu Junior 1. Jako vždy jedeme strukturovaně a jasně, a je vidět, že učitel ví přesně co učí a jak. Čím jsme blíž ke zdroji a zkušenému učiteli, tím dostaneme efektivní a přímé instrukce, tělo se krásně natvaruje do pozice. Jsem vždycky znovu překvapená, co se mi podaří pod vedením. 

 

Děláme min. 2 korekce ke každé ásaně. Hodně lidí mi říká, že se jim na IY líbí to, že učitel je na lekci pro ně a opravuje a vede je, místo toho, aby si učitel cvičil sám, a spíš se ukazoval. Vyhovuje mi, jak skvělé korekce učitelé z Itálie učí a snažím se dohnat a naučit se od Davida co mohu. Nejpříjemnější cítím posun v rotaci zvané Ardha Matsyendrasana, s úchopem chodidla a rukou za zády. Následuje bhekasana žába a David na mě vysvětluje pro mě složitou věc v holeni k provedení, a ať chci nebo nechci, jen se poddávám korekci a pouštím uchem ven a dopřeji tělu čas, aby k tomu dozrálo :). 

V neděli se probouzím a sotva se hýbu. V prvním psovi o své dnešní výdrži dost pochybuji, když vím co nás čeká na programu z Junioru 2. Když začínáme Supta padangusthasany 1-3 v intenzitě větší než obvykle, tak málem pláču, ale za chvíli je radost silnější a David nás rozhýbe přes plnou verzi Utthita Hasta Padangusthasany, do které mám v kvalitním provedení několik let daleko. Pro mysl je nejtěžší, když nějakou pozici dělá poprvé, ale pak už se začne poddávat v průběhu dalších měsíců praxe. V neděli trochu nastupuje únava, ale vím, že mám jen dva dny se skvělým učitelem, a plně se koncentruji až do konce.

Proč stále píši o ásanách a o těle? Nejprve vytváříme stabilitu v těle a obrušujeme hrubé slupky těla i mysli, a proto se řeší tolik technika, a pronikáme zvenku od povrchu těla směrem dovnitř, a čím více jsme uvnitř vědomím, tím více se dostáváme ke svému jádru a vědomí jakoby vstupovalo do popředí a technika a ásana mizela. Toto jde cítit s praxí a pokud někdo hovoří o IY jako fyzické, neví co říká. 

13 hodin praxe za mnou a teď to nechat vstřeba a vše postupně procvičit a prožít. Cením si toho, že je dovoleno si natočit výklad. Doma opakovaně sleduji videa a učím se a můžu si ozkoušet každý bod, který učitel zmínil. 


Výuka varianty Utthita Hasta Padangusthasana


výuka Parsva Sirsasany

Výuka Paryankasana

 
výuka Marichyasany 3

 

Namaste :)

Kontakt

yoga praha