14/1/2016 „Performing and Negotiating the asanas"

17.01.2016 17:54

Je jedenáct večer a ještě ťukám prožitky. Píšete mi, že čtete blog a já doufám, že se snad moc nenudíte.

na fotce zleva Prashant Iyengar, Guruji BKS Iyengar, Geeta 

 

„YOG is not about performing the asana“ (YOG není o předvádění a ukazování asan)

„Performing like a dancer or musician is for people to see from outside, but I want your internal process, internalization process that I cannot see“ (Představení jako tanečník nebo hudebník je pro lidi, aby viděli zvenku, ale já chci, abyste byli ve vnitřním procesu, zvnitřňujícím procesu, který nevidím zvenku“)

„Asana is a negotiation process“ (je to spíše proces vypořádávání se, vyjednávání) its not performance (není to představení)

***

Pracuje se na uddyana bandha kriya a mudra a já jsem mimo. Pojmy znám názvem, přibližně tuším o čem to je, sice jsem kdysi zažila párkrát jak na ashtanze tak v iyengar joze vyučovaný zámek uddyana bandhu, párkrát zkoušela, ale zatím ani nepraktikuji (čekám až se to budu podrobně učit v učitelském výcviku) a tak jsem převážnou část dosti ve zmatku z toho co se po nás chce, a jak postupovat, protože Prashant chce opakování a vývoj, a přejít do mudry a pak přidat Kapalabháti, i když rozumím co říká v angličtině. Snažím se dělat kriyu (akci) v oblasti horního břicha nad pupíkem (a pak místo kapalabháti k tomu nevím proč přidávám bhastriku, jak chybně zkopíruji z okolí), asi totálně mimo a moc, že v sobě z tý 3 čakry na pupkem vyženu tak silný emoce, a jen mi tečou slzy. 

Do toho vnímám, že Prashant filosofuje tak nádherně – i když už teď nevím o čem, a já (co a kdo je to vlastně já? to jak známe já tam ani moc není, spíš si říkám kdo to vlastně pláče? ) se rozplývám ve vlnách lásky a přichází blažený stav měkkosti všude kolem mě i uvnitř, a mě probíhá hlavou, že tato měkkost je třeba pro ženu pro porod, ale nejsem si jistá, jestli zrovna v lekci jogy :) , totálně se chci rozplynout a stav mysli mi nedovoluje „dělat“. Tělo povoluje, ruce i konečky prstů všechno měkne,  jakoby se energie shlukovala kompletně do sebe, do středu, pryč z koncových částí těla, a ani nevím jestli jsem v nějaké pozici nebo ne. Toužím se nehýbat. Savasana. Skoro nepotřebuji dýchat. 

Kontakt

yoga praha